Facebook Pixel Code

Gazeteci Kemal Öztürk: Dijital devrime direnmek, tsunamiye direnmektir!

 

Üsküdar Üniversitesi Yeni Medya Kulübü tarafından düzenlenen “Dijital Devim ve Gazeteciliğin Geleceği” konulu etkinliğe gazeteci-yazar Kemal Öztürk konuk oldu. Anadolu Ajansı eski Genel Müdürü Kemal Öztürk, günümüzde gazeteciliğin şekil değiştirdiğini, dijital devrime direnmenin tsunamiye direnmekle eşdeğer olduğunu söyledi.
 
Üsküdar Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Direktörlüğü ile Üsküdar Üniversitesi Yeni Medya Kulübünün birlikte düzenlediği ve moderatörlüğünü Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Süleyman İrvan’ın yaptığı söyleşi Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Güney C Blok 202 numaralı derslikte gerçekleştirildi. Gazetecilik hayatını anlatarak konuşmasına başlayan Öztürk, sanayi devrimi ile bugünün devrimi olarak nitelediği dijital devrim arasındaki farkları öğrencilerle paylaştı. Öztürk, dijital devrimin sanayi devrimine göre 100 kat daha hızlı ve etkili olduğunu ifade etti. Öztürk, “Bir zamanlar en büyük şirketler Mercedes, BMW, Coca-Cola gibi şirketlerdi. Şimdi ise Google, Facebook, Apple, Microsoft gibi dijital şirketler en büyük şirketler haline geldi” diyerek dijital devrimin sonuçlarını ortaya koydu.
 


“Dünya’nın en büyük gazetelerini bir gün müzede göreceksiniz”
 
Gazete yayıncılığın matbaadan çok artık dijital mecralara kaydığını dile getiren Öztürk, çok sayıda basılı gazetenin tiraj sayıları ile bu gazetelerin internet sitelerinin tıklanma oranları arasındaki farkları verdiği örneklerle pekiştirdi. Türkiye’de ulusal gazetelerin toplam tirajının üç milyon civarında göründüğünü, ancak bu rakamların yüzde 60’ının şişirme olduğunu ifade eden Kemal Öztürk, oysa sadece Milliyet gazetesinin internet sayfasını altı milyon bireysel kullanıcının ziyaret ettiğini belirtti. “Dünyanın en büyük gazetelerini bir gün müzede göreceksiniz. Bu durum gazeteciliğin bittiği anlamına gelmiyor. Gazetecilik aynen devam ediyor ama artık kağıda değil dijitale kaydı” diyen Öztürk, dijital devrime direnmenin tsunamiye direnmeye benzediğini, Osmanlı zamanında hattatların da matbaanın yaygınlaşmasına karşı direndiklerini ifade etti.
 


“Ülkeler kendi arama motorlarını geliştiriyor”

Dijital devrimle beraber yeni bir pazar oluştuğunu da dile getiren Öztürk, günümüzde yeni bir meslek dalı haline gelen Youtuberlığı örnek verdi. İnsanların bir internet sitesinden ciddi izleyici kitlelerine ulaşarak ciddi paralar kazandıklarını ve bunun sektör içindeki ekonomik ilişkileri etkilediğini söyledi. Arama motorlarına da değinen Öztürk, özellikle Rusya ve Çin gibi ülkelerin Google'ın bir güvenlik sorunu oluşturduğunu düşündükleri için kendi arama motorlarını geliştirdiklerini belirtti.

“Sıradan olmayın”

Konuşmasının sonunda öğrencilere tavsiyelerde bulunan Öztürk, “Hayali olmayanlar başarıya ulaşamazlar, kendinize bir hikâye oluşturun ve peşinden gidin. Bir gün sizin hikâyenizi de benim gibi bir gazeteci bir yerlerde anlatsın. Sıradan olmayın” dedi.



Etkinlik plaket takdimi ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.



Haber-Fotoğraf: Şüheda Damgacı
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)