Türkiye’de ilk nöropazarlama uzmanları Üsküdar Üniversitesi’nde yetişiyor!

Pazarlama alanında tüketici davranışlarını anlamak ve doğru analiz edebilmek için nörobilimin olanaklarından yararlanan nöropazarlama kavramı son yıllarda en dikkat çekici meslek alanı olarak karşımıza çıkmaya başladı. Üsküdar Üniversitesi, Türkiye’de ilk kez hayata geçirdiği Nöropazarlama yüksek lisans programıyla bu alanda uzman yetiştirmeyi amaçlıyor. 

Son yıllarda pazarlama iletişimi adıyla iletişim bilimleri içerisinde önemli bir kulvar açan pazarlama, bugün gelinen noktada psikoloji ve nörobilim gibi bilim dallarının olanaklarından da beslenerek yarınların da en dikkat çekici mesleği ve de alanı olma yolunda ilerliyor. Bu nedenle pazarlama, pazarlama iletişimi, pazarlama stratejileri, işletme, halkla ilişkiler, siyasal iletişim, reklam, turizm gibi alanlarla ilgilenenler, alanlarında fark yaratarak ilerlemek isteyenler bu fırsatı yepyeni bir alan olan nöropazarlamada yakalama şansına sahipler.

İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör nöropazarlama alanına ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.

Dünyada çok yeni

Henüz çok yeni bir disiplin ve de meslek alanı olan nöropazarlamanın, Amerika başta olmak üzere Batılı ülkelerde doğuşu birkaç yıl öncesine dayanıyor.  Son yıllarda bilim yaşamına egemen olmaya başlayan beyin odaklı çalışmaların pazarlama alanıyla ilgilenenlerin dikkatini de çektiği ve nörobilimin olanaklarından yararlanarak kendi alanlarına yeni açılımlar yapmaya yöneldikleri gözleniyor.

Beynimizde satın alma düğmeleri mi var?

Satın alma sadece fizyolojik veya estetik gereksinimlerden kaynaklanmıyor. Beyin de bazı durumlarda satın alma komutu veriyor ve kişi gereksinime bakmaksızın satın almayı gerçekleştirebiliyor. O halde pazarlama uzmanlarının, çalışmalarına beyni de dahil etmeleri gerekiyor.

Diğer yandan tüketici davranışlarını anlamak ve doğru analiz edebilmek için de nörobilimin olanaklarından yararlanmak gerekiyor. Böylece bir yandan pazarlama uzmanları daha yetin pazarlama stratejileri veya pazarlama analizleri yapabilme olanağına kavuşurken, diğer yandan da tüketim psikolojisi ve tüketici sosyolojisi üzerinde yapmakta oldukları çalışmalarla insanları sağlıklı ve doğru tüketime yönlendirmenin formül arayışları içerisinde olanlar için de nörobilim önemli ipuçları sunuyor.

Geleceğin mesleği Nöropazarlama

Söz konusu alan Türkiye’de henüz çok yeni olmakla birlikte pazarlama, reklam, halkla ilişkiler, işletme, turizm, siyasal iletişim, siyasal reklam gibi konular ve alanlar üzerinde çalışan bilim ve meslek insanlarının son yıllarda dikkat çekici biçimde nöropazarlama alanına yöneldikleri biliniyor. Türkiye’de nöropazarlama alanında danışmanlık hizmeti vermek üzere birtakım şirketlerin de kurulmaya başlandığı gözlenmekte.

Pazarlama alanıyla ilgili birçok kurum ve kuruluşun, Batılı ülkelerdeki uzman ve kurumlardan nöropazarlama danışmanlık hizmetini, oldukça da yüksek ücretlere aldıkları gözlenmektedir. Bu nedenle nöropazarlama,  yeni bir alan açmak isteyenler ya da ilgilendikleri alanda fark yaratmak isteyenler için geleceğin parlayan meslek alanlarından biri olacaktır. 

Üsküdar Üniversitesi güçlü kadrosuyla geleceğin Nöropazarlama uzmanlarını yetiştiriyor

Nörobilimin yanı sıra iletişim ve psikoloji disiplinleri de pazarlama çalışmalarının farklı bir kulvarda geleceğe taşınmasında önemli destek alanlardır. Tümünün bileşiminden  Nöropazarlama adıyla yeni bir disiplin doğmuştur.  Batılı ülkelerde birkaç yıl öncesinde başlayan bu yöndeki çalışmalar önem ve ivme kazanarak devam ediyor.

Türkiye’de ise ilk kez Üsküdar Üniversitesi, bu yöndeki gelişmeleri göz ardı etmeyerek nöropazarlama alanını akademik programının kapsamına aldı.

Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde üç yıl önce kurulan Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı’nı bu yıl tamamlayan mezunlar Türkiye’nin nöropazarlama uzmanı unvanına sahip oldular.

Laboratuvar alt yapısı açısından da Üsküdar Üniversitesi nöropazarlama çalışmaları alanında en uygun olanakları sunuyor.  Öğrenciler nöropazarlama alanındaki kuramsal bilgilerini laboratuvar ortamındaki çalışmalarıyla uygulamalı eğitimle birleştirebiliyorlar.

Üsküdar Üniversitesi nöropazarlamanın dört sacayağını oluşturan nörobilim, pazarlama, psikoloji ve iletişim alanlarında sadece ulusal değil, uluslararası düzeyde yetkin bilim insanlarını bünyesinde barındırıyor. Nöropazarlama programına katılanlar Prof. Dr. Sinan Canan, Prof. Dr. Oğuz Tanrıdağ, Prof. Dr. Tayfun Uzbay, Prof. Dr. Nazife Güngör, Prof. Dr. Nurdoğan Rigel, Doç. Dr. Barış Bulunmaz, Doç. Dr. Oytun Erbaş, Doç. Dr. Cumhur Taş, Doç. Dr. Barış Metin, Doç. Dr. Hüseyin Ünibol ve Doç. Dr. Dinçer Atlı’nın da aralarında yer aldığı seçkin bir kadrodan eğitim alma ayrıcalığını taşıyor.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)