Siyasal İletişim uzmanı Necati Özkan, Üsküdar Üniversitesi’nde iletişimcilerle buluştu…

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Siyasal İletişim dersinde Avrupa Siyasi Danışmanlar Derneği 2. Başkanı Necati Özkan’ı misafir etti. Gençlerle sohbet eden Özkan, Türkiye’de ve dünyadaki seçim kampanyalarını örneklerle anlattı.

Üsküdar Üniversitesi Nermin Tarhan Konferans salonunda gerçekleşen söyleşi, başta İletişim Fakültesi öğrencileri, öğretim üyeleri ve farklı fakültelerden gelen öğrencilerin katılımıyla gerçekleşti.

Aynı zamanda Öykü-Reklam Ajansı kurucusu olan Özkan, asıl işinin öncelikle reklam olduğunu söyledi. 5 önemli aşamanın tam anlamıyla belirlenip uygulanması sonrasında hedefin gerçekleşeceğinin altını çizen Özkan, bunları siyaset ve kampanya, strateji, konumlandırma, mesaj, yeni medya-seçmen olarak sıraladı.

Siyasal İletişim konusunda Türkiye’deki sayılı kişilerden olan Özkan, öncelikle seçimin ertesi günü oluşacak tablonun odak noktası olması gerektiği vurgusunu yaparak bununla beraber “kim kime neden oy veriyor?” , “bu oy potansiyelleri değiştirilebilir mi?” , “ne yaparsak sonuç değişebilir?” ve “nasıl bir sonuç başarı sayılabilir?” sorularının çalışmalarda kilit noktalar olduğunu anlattı.

Kampanya süreci içerisinde strateji, mesaj ve organizasyon aşamalarının çok kritik olduğunu anlatan Necati Özkan, seçmene doğrudan dokunan organizasyonların kalıcı etki bakımından çok önemli olduğunu katılımcılarla paylaştı ve bunlara ek olarak bir seçim kampanyasında en önemli etkenin ise strateji olduğunu söyledi.

Strateji ve taktik arasındaki farka değinen Özkan, stratejinin seçilen yol, taktiğin ise o yol üzerinde ama seçilen yola sadık kalarak verilen kararlar olduğunu aktardı. Özkan, “Stratejiye karar verme aşamasında 4 önemli soru var. Bunlar şimdi neredeyiz,  nerede olmak istiyoruz, oraya nasıl ulaşabiliriz ve oraya ulaşabilmek için ne demeliyiz?” diye konuştu.

Strateji oluşturmada önemli noktalardan birinin de Swot analizi olduğunu belirten Özkan, durum hakkında değerlendirme yaparken; güçlü yanlar-fırsatlar ve zayıf yanlar-riskler gibi durumların iyi tespit edilmesi gerekliliğini açıkladı.

Kampanya alanı seçmen zihnidir

Kampanya alanının sadece seçmen zihni olduğunu söyleyen Özkan, seçmen zihninde iz bırakmış kalıp düşüncelerin ise değiştirilmesi noktasının çok zor olduğunu aktardı. Aynı zamanda yapılan yanlış strateji hatalarının taktik çabaları ile asla düzeltilemeyeceğini vurguladı.

Dünyadan örnekler de veren Özkan, ABD Başkanı Obama’nın seçim kampanyasını tek bir kelime olan “change” (değişim) ile kazandığını belirtti. Buradan yola çıkarak siyasetçilerin az konuşarak, az kavram kullanarak ve bunlarla birlikte büyük bir anlam içeren konuşmalar yapması gerektiğini belirtti.

 

ÜHA